Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

1927. Mladá dívka odplouvá do Ameriky hledat svého otce. Náhodou se ale dostane na loď do Anglie a s novým jménem Suzie zůstává u jedné anglické rodiny. Po deseti letech je díky svému talentu přijata do pařížského uměleckého souboru a seznámí se s ambiciózní ruskou tanečnicí Lolou. Když přijdou do Paříže nacisti, Lola bez váhání kolaboruje, ale Suzie se připojí ke svému cikánskému příteli Césarovi. Situace je stále nebezpečnější. César přemlouvá Suzii, aby odjela za svým otcem, ale ona chce zůstat jen s ním. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (79)

Daae 

všechny recenze uživatele

Hned od začátku mě tento film sebral. Od prvních tónů ústřední písně. Byla totiž má nejoblíbenější a vždy mám pocit, že se z toho rozřeseného tenoru i tklivých tónů zbortím v něco abstraktního a poddajného. Ještě nikdy jsem ji neslyšela ve filmu. Nevím, zda je to mým hudebním cítěním, ale jakmile do dramatu vložíte některé operní písně, určitě nešlápnete vedle. Tento film bych nazvala atmosferickým dramatem, u kterého se moc nenasmějete. Herci se mi líbili a Cate Blanchett jsem málem nepoznala díky jejímu hrubému ruskému přízvuku. Johnny Depp si střihl roli podobnou jako v Čokoládě a postava Johna Torturra mi nemohla nepřipomínat fantomovskou Carlottu :) *** 1/2 ()

sona123 

všechny recenze uživatele

Zajímavý úvod (2 prostřihy, které předznamenávají celý děj), spousta herců, ALE: Christinu miluji, tady je toporná a nic nového nepřinášející. Johnyho miluji ještě více, ale tady mu prostě nežeru, že je cikán (záměrně nepíšu Rom, páč se to fakt nehodí, ale rasista nejsem!) - ale určitě je fajn vidět tuto dvojku po Ospalé díře opět spolu. No Cate, ta by byla na 10 hvězdiček, ať už co se akcentu a vůbec "angličtiny" týče, nebo i cukrbliků a všeříkajících pohledů - toto si rozhodně užila. Mám pocit, že se tu ale jinak někdo zcela ztratil v ději (či scénáři) - šup blik a a je tu konec. Jen tak mimoděk nám tvůrci předestřou, co asi všechno může se honit hrdince hlavou, no ona nám to nedá nijak najevo (rozhodně ne jedním unylým, strnulým pohledem). A ten název? Tak ten jsem už vůbec nepochopila. A co kůň, který se jen tak mimoděk prohání v Paříži, na divadelních prknech? Záběr kamery na Christinu ženoucí se na kole za svým "černým myslivcem" (ach, Čepku, škoda tě!!!), to je tedy hodně trapné (kdoví, kam režisérovi utíkaly myšlenky). Na druhou stranu, závěrečná scéna s Cate, ten jeden jediný, vše říkající záběr, ten byl úžasný. Ne, bylo to prostě jaksi nesourodé, mám pocit, že se režisér potácel v jakési maniodepresi a tak s námi smýká od naprostých geniálních výšin hluboko dolů do míst, odkud není možné jen tak jednoduše vysápat se ven. A to já fakt nemám ráda, takhle se mnou prosím nezacházet. ()

Reklama

giovanni3 

všechny recenze uživatele

Tak toto bylo zklamání. Herecké výkony ničím neoslnily, scénář nevyužil potenciálu válečného období a ani ta Lolyna kolaborace tu skoro není (pořád se držela milence a šla na 1 večírek a pak hned útěk s Suzie). Dějová linie s otcem tu je taky jen tak na okrasu, aby měla Suzie důvod odjet od milovaného muže. Takže film má válku jen jako berličku, když to skřípe tak přihodíme nějakou tu erotickou scénu a hlavní zaměření je na Romskou problematiku, kde je vlastně jeden ,,nájezd,, na jejich osadu a hned několik jejich sešlostí nic víc. Celkově nenaplněný potenciál = 2z5. ()

UncleG 

všechny recenze uživatele

Klasický zástupce independentního pseudointelektualismu, který byl natočen s hvězdným obsazením jenom proto, že produkce již od počátku slyšela vzdálené cinkání cen a potlesk kritiky. Jeden z mnoha chladných kalkulů na téma "láska a porozumění" bohužel nenabízí nic než velmi laciné proklamace a ubohé zjednodušování. Příběh na prd. Dialogy na prd. Herci hrajou na prd a to rovnou dvojitej. No, nic. Hlavně, že se po tomhle filmu budeme zas všichni mít o fous víc rádi. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Působivé obrazy jsou nejsilnější stránkou tohoto filmu. A pak umění, příjemná klasická hudba, láska přesahující společenské konvence obvyklosti, zbabělé chování vypočítavosti lidských jedinců a etnické rozmanitosti, většinou zavrhovaných majoritní společností. Idealistické ve svém vykreslování národních různorodostí a ve svém dělení na ty dobré a správné a na ty s nečestným egocentrickým chováním. Židovská Ruska Suzie (Christina Ricci, jako malá Claudia Lander-Duke) ve své odysseovské cestě při hledání svého otce je zavedena nejprve v dětském věku do Anglie, aby se později přes Paříž dostala do vytoužené Ameriky a ke svému milovanému tatínkovi. Objevuje svět umění, svérázné společenství cikánského etnika, romantickou lásku, boj o holý život, zradu, i přátelství. Z dalších postav zaujmou ruská tanečnice Lola (Cate Blanchett), vynikající v umění ovládání mužů a stálostí kamarádství se Suzie i v těžkém čase, cikánský mladík Cesar (Johnny Depp), s artistickou schopností cirkusáka a pravá láska Suzie, italský operní zpěvák Dante Dominio (dobrý John Turturro), samolibý neurvalec upřímně přesvědčený o své výjimečnosti, Suzienin otec (Oleg Jankovskij), nalézající úspěch v Hollywoodu, Suzieniny angličtí pěstouni (Diana Hoddinott a Richard Albrecht), paní Goldstein (Miriam Karlin), židovská domácí v Paříži, či Felix Perlman (Harry Dean Stanton), vedoucí velkolepého představení. Působivé obrazy, utrpení, láska, boj o život, přátelství, a neustálé hledání. Života a jeho krás. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (7)

  • Celosvětová premiéra filmu proběhla 2. září 2000 na filmovém festivalu v Benátkách. (ČSFD)
  • Natáčení probíhalo od 6. září 1999 do 25. listopadu téhož roku ve Francii a Anglii. (ČSFD)
  • Na soundtrack k filmu nazpívala několik skladeb i známá česká muzikantka Iva Bittová, jedná se o skladby Dido's Lament, Di quella pira, Gloomy Sunday a Close Your Eyes. (Reiniš)

Reklama

Reklama